بزرگ ترین کشورهای صنعت بیوگاز

بزرگ ترین کشورهای صنعت بیوگاز

بزرگ ترین کشورهای صنعت بیوگاز

برخی از کشورهای جهان دارای بیشترین و بزرگترین نیروگاه‌های بیوگاز هستند که از این طریق به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخته و تاثیرات مفیدی بر محیط زیست خود می‌گذارند. این فرایند را به واسطه زباله‌ها، پسماندهای کشاورزی و غیره انجام می‌دهند که تاثیر مستقیمی بر کاهش هزینه‌ها، تغییرات مثبت اقلیمی و کاهش آلودگی دارد. اروپا بیشترین نیروگاه‌های بیوگاز و بیومتان را در دل خود جای داده است تا بتواند جوامع خود را در مسیر افزایش نرخ کربن زدایی پیش ببرد. شاید بزرگترین دلیلی که این کشورها سعی در تولید بیوگاز دارند، کاهش گازهای گلخانه‌ای به واسطه تجزیه مواد آلی باشد. همچنین، استفاده از این نیرو باعث کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی می‌شود که باعث کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، در نتیجه کاهش آثار مخرب آن‌ها بر محیط زیست می‌شود. در زیر به بزرگترین کشورهای صنعت بیوگاز پرداخته شده است تا با آن‌ها آشنا شوید.

کشورهای پیشرو در صنعت بیوگاز

برترین کشورهای صنعت بیوگاز با سرمایه گذاری در زمینه تولید بیوگاز، به حفظ محیط زیست و تولید انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر کمک کرده‌اند؛ تا بتوانند بهترین بهره‌وری را از منابع طبیعی بدون آسیب به آن داشته باشند. در زیر برخی از کشورهای تولید کننده بیوگاز ذکر شده است:

  1. آمریکا: ایالت متحده آمریکا در حال حاضر دارای بیش از ۳۰۰۰ دستگاه تولید کننده بیوگاز است که هر ساله به تاسیس جایگاه‌های جدیدی در این خصوص می‌پردازد. در واقع پتانسیل برپایی نیروگاه‌های جدید را نیز دارد. در آمریکا تولید بیوگاز محبوبیت زیادی دارد و آن را از زباله‌های شهری، پسماندهای کشاورزی، فضولات حیوانی و غیره ایجاد می‌کنند. این کشور از بیوگاز برای تولید انرژی‌های تجدید پذیری مانند برق بهترین استفاده را می‌برد.
  2. هند: هند نیز کشوری با ۱۵ میلیون دستگاه بیوگاز، یکی از کشورهای پیشرو در تولید این انرژی پاک و تجدید پذیر است که همانند دیگر جوامع از فضولات دامی، پسماند کشاورزی، فاضلاب و غیره آن را تولید و در جهت حفظ محیط زیست در برابر آسیب هایی مانند آلودگی و مشابه آن به کار می‌گیرد. در برخی از روستاهای هند نیروگاه‌های تولید بیوگاز وجود تاسیس و تولید آن به وسیله تجزیه پسماندهای آلی صورت می‌گیرد.
  3. ایران: ایران نیز در تولید بیوگاز قدم مهمی برداشته تا بتواند به محیط زیست کشورمان کمک بسزایی کند. هرچند چیشروی آن به اندازه کشورهای اروپایی نبوده است؛ اما با استفاده از تاسیس دستگاه‌های تولید بیوگاز که به کمتر از ۲۰ عدد می‌رسند توانسته است به تولید انرژی پایدار و پاکی دست یابد که برای تولید دیگر انرژی‌های طبیعی قابل استفاده است. در ایران نیز مانند کشورهای اروپایی از زباله‌های شهری، پسماندهای محصولات کشاورزی و فاضلاب شهری این گاز مهم و تجدیدپذیر را تولید می‌کنند. البته که در کشور ما تاسیس دستگاه و نیروگاه‌های تولید بیوگاز به تعداد بیشتری امکان پذیر است. معضلات محیط زیستی گریبانگیر اکثر کشورهای جهان از جمله کشور عزیزمان ایران است که باید همسو با جوامع و دیگر کشورها در تلاش برای حفظ آن بود. از این رو نیروگاه‌های تولید بیوگاز کمک چشمگیری به کاهش گازهای گلخانه‌ای، کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست می‌کنند.
  4. چین: کشور چین خود در دسته بزرگترین کشورها قرار می‌گیرد که از منابع کشاورزی و محیط زیست مناسبی برخوردار است و به همین منظور جالب است بدانید که بیش از ۵۰ میلیون دستگاه تولید بیوگاز در چین تاسیس شده است و در راس کشورهای تولیدکننده بیوگاز قرار می‌گیرد. چین جمعیت بسیار بالایی دارد به همین دلیل طبیعی است که پسماندهای شهری فراوانی نیز داشته باشد. از این رو لازم است تا در مدیریت آن‌ها بهترین روش را به کار گیرد.

بزرگ ترین کشورهای صنعت بیوگاز

تاسیس نیروگاه‌های بیوگاز یکی از این راهکارهای بسیار کاربردی و مفید است که به کنترل و مدیریت این پسماندها و کاهش آسیب رسانی آن‌ها به محیط زیست کمک شایانی کرده است. هنگامی که زباله‌های شهری جمع آوری می‌شوند، به این دستگاه‌ها منتقل و با فرایند تخمیر به انرژی تجدید پذیر تبدیل می‌شونذ. در نتیجه در تولید انرژی‌های متنوع مانند انرژی برق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  1. آلمان: کشور آلمان با بیش از ۱۲ هزار دستگاه بیوگاز یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده بیوگاز در اروپا محسوب می‌شود که گاز تجدیدپذیر را از پسماندهای آلی و محصولات کشاورزی تولید می‌کنند.

تولید بیوگاز و ارتباط آن با توسعه اقتصادی

تولید بیوگاز از هر نظر می‌تواند به نفع محیط زیستف اقتصاد و حفظ منابع طبیعی باشد. این گاز ارزمند طبیعی و پاک از آنجایی که از پسماندهای کشاورزی نیز قابل تولید است، نیازمند به پسماندهای بیشتر است. همچنین با برپایی نیروگاه به نیروی کار برای برپایی آن نیازمند است. از این جهت در اشتغال زایی مخصوصا در مناطق روستایی تاثیر مثبتی دارد. همچنین؛ هنگامی که از بیوگاز برای تولید منابع طبیعی استفاده می‌شود، مصرف سوخت‌های فسیلی کاهش پیدا می‌کند. درنتیجه منابع طبیعی حفظ می‌شوند و می‌توان از آن‌ها بهترین بهره‌وری را در جهت توسعه پایدار اقتصادی به کار برد. به همین جهت تاسیس نیروگاه‌های تولید بیوگاز یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش پایداری توسعه اقتصادی جوامع هستند.

چالش های افزایش تولید بیوگاز در کشورهای مختلف

برخی کشورها برای افزایش تولید بیوگاز با مشکلات و موانع مختلفی روبرو هستند که باعث می‌شود برخلاف میلشان نتوانند پیشرووی چندانی در این زمینه داشته باشند. مهمتری عوامل آن در زیر ذکر شده است:

  1. عدم تکنولوژی و فناوری مورد نیاز جهت راه‌اندازی نیروگاه بیوگاز؛
  2. عدم توانایی تولید و تهیه مواد اولیه برای این اقدام؛
  3. وجود محدودیت‌های جدی در زمینه سرمایه‌گذاری برای تاسیس نیروگاه‌تولید بیوگاز؛
  4. وجود محدودیت‌های قانونی و سیاسی که اجازه نمی‌دهد از این انرژی پایدار در جهت حفظ محیط زیست استفاده کرد؛
  5. در نهایت عدم آگاهی کامل در این در این زمینه نیز یکی از بزرگترین معضلات جوامع گوناگون در دانستن مزایای تولید بیوگاز است.

جمع بندی

برترین کشورهای صنعت بیوگاز در این مقاله ذکر شدن تا آگاهی شما را نسبت به این موضوع بالا ببریم. کشورهای مختلفی به تولید بیوگاز می‌پردازند که ایران نیز یکی از آن‌ها است. حفظ محیط زیست باعث می‌شود تا جامعه از نقطه نظرهای مختلفی مانند اقتصاد پیشرفت داشته باشد و برای تولید منابعی مانند برق هزینه کمتری را بپردازد. در واقع تولید بیوگاز از نظر صرفه اقتصادی بسیار تاثیر گذار است. این کار به کنترل پسماندهای شهری و روستای نیز کمک شایانی می‌کند که نمی‌توان از تاثیر مثبت آن غافل بود. شرکت سامان انرژی گستر پویای شرق دارای پیشینه کاری درخشانی در زمینه تاسیس نیروگاه تولید بیوگاز و کشاورزی سبز است که می‌توانید با مراجعه به سایت علاوه بر خواندن مطالب بیشتر در این خصوص، به مشاهده نمونه پروژه‌های متنوع در زمینه تولید بیوگاز بپردازید.

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.