مزایا و معایب بیوگاز

مزایا و معایب بیوگاز

مزایا و معایب بیوگاز:

این روزها هر کشاورزی با شنیدن نام و فرآیند بیوگاز علاقه پیدا می کند از این انرژی تجدیدپذیر استفاده نماید. در این چند سال اخیر هم بیوگاز بسیار مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است. اما آیا تا به حال از مزایا و معایب بیوگاز چیزی شنیده اید؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایا و معایب بیوگاز بپردازیم.

حتما قبل از اینکه روی پروژه های بیوگاز سرمایه گذاری کنید، این مقاله را بخوانید. در ادامه به شما کمک خواهیم کرد تصمیم درستی راجع به سرمایه گذاری روی پروژه های بیوگاز داشته باشید.

مزایای بیوگاز:

هر جا سخن از بیوگاز می شود، همه از مزایای آن صحبت می کنند. بیوگاز مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله محبوب ترین آن ها می توان به:

۱-      بیوگاز یک انرژی تجدیدپذیر و پاک است. شاید مهم ترین و اصلی ترین دلیل سرمایه گذاری کشورهای پیشرفته بر روی صنعت بیوگاز همین مورد باشد. به این معنی که هنگام استفاده از آن، هیچ مقدار جدیدی از گاز کربن در جو منتشر نمی شود.

۲-      کمک به محیط زیست و محل های دفن زباله: بیوگاز می تواند از ضایعات موادغذایی به وجود بیاید و تاثیر به سزایی در جلوگیری از آلودگی محیط زیست دارد. بیوگاز کمک می کند که محل های دفن زباله بدون کاربرد باقی نمانند و بتوان از این محل ها در جهت تولید انرژی تجدیدپذیر بیوگاز استفاده کرد.

۳-      کاهش آلودگی آب و خاک: ازدیگر مزایای بیوگاز می توان به کاهش آلودگی آب و خاک که ناشی از کودحیوانی می باشد را نام برد. این مزیت باعث می شود که محیط سالم و ایمن برای بسیاری از جوامع به وجود بیاید.

۴-      کاهش مقدار متان: از دیگر مزیت های قابل توجه بیوگاز می توان به کاهش مقدار متان منتشر شده به اتمسفر را نام برد.

مزایا و معایب بیوگاز

معایب بیوگاز:

اما تا الان هر چیزی شنیده بودید، مربوط به مزایای بیوگاز بود. اگر بخواهیم به معایب بیوگاز اشاره کنیم با توجه به بررسی هایی که کارشناسان ما انجام دادند، به دو مورد می توان اشاره کرد:

۱-      همان طور که می دانید و در مقاله های قبلی” بیوگاز چیست؟” به آن اشاره شده بود، بیوگاز به یک فرآیند بیولوژیکی بستگی دارد بنابراین نمی توان به طور کامل این فرآیند را کنترل کرد.

۲-      بیوگاز به طور یکسان در سراسر جهان قابل دسترس نیست به دلیل اینکه بیوگاز در هوای گرم بهتر عمل می کند. بنابراین برای مناطق سردسیر باید حتما قبل از سرمایه گذاری کارشناس این حوزه منطقه را بررسی نمایند.

این دو مورد را می توان تنها معایب بیوگاز دانست.

سخن پایانی:

اگر در منطقه ای هستید که نیاز به بحث مشاوره دارید، می توانید برای بررسی موارد بالا با همکاران ما در شرکت تماس حاصل نمایید تا در صورت نیاز راهنمایی های لازم را انجام دهند.

آیا شما مزایا و معایب دیگری برای بیوگاز می دانید؟

آخرین اخبار

۱ نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.